Bauhaus Hammertime - Milan Švehla

Bauhaus Hammertime

hra 2020

Bauhaus Hammertime je 2D skákačka, ve které musíte překonat nástrahy temné chodby plné exponátů z uplynulých uměleckých období, aby jste se jako postava moderní malby dostali zpět na své místo.

Malý prototyp této PC hry byl vytvořen na Bauhaus University v rámci předmětu 8-bit of Bauhaus v týmu tří studentů během jednoho semestru. Byl to skvělý způsob, jak se blíže seznámit s herním vývojem a prací v multidisciplinárním a různorodém týmu.

Tým vzniknul spontánně během prvního týdnu semestru a čítal grafického designéra, který byl zároveň hlavním autorem nápadu, zvukového designéra a mě, kodéra. Několik prvních týdnů jsme strávili brainstormováním nápadů a prototypováním vizuálních konceptů, než jsme se dostali k jasnější představě – že chceme vytvořit 2D hru ve stylu 00’s, která bude trochu nadsázkou a trochu vtip.

Během týmových sezení, kde jsme nad lahví Club Mate gestikulovali šílené nápady, abychom si vylepšili náladu z pochmurného počasí v Německu, a během samostatných fází, kdy se každý z nás učil v software, který byl potřeba pro vytvoření výsledné hry, jsme vytvořili herní scénář – čtyři hlavní entity, se kterými se náš hrdina bude muset utkat, aby získal místo zpět místo na své malbě.

Výsledná hra je skutečně hratelná, i když je potřeba se na ní dívat jako na prototyp. Herní čas je příliš krátký, collidery jsou nepřesné a testování a následné iterace vylepšování neproběhly. I přes to byla práce na tomto projektu poučná z hlediska jednak nových zkušenosti s pracovním procesem v Unity, jednak prací v multidisciplinárním a různorodém týmu.

Credits

Nyiko Mucavele – concept and visuals
Hugh O’Flaherty – sound and posters
Milan Švehla – coding